tatilhali

tatilhali
cunda

27 Mayıs 2014 Salı


Bol çilekli bol kremalı (ama hafif pastacı kreması olacak) kocaman bir kupun içinde hafif sakin görünümlü soft renkli cam serviste sunulan bir tatlı istiyorum hemen şimdi. Ya da fırında sütlaç.

Hani böyle tatlı yemek mutlu eder; bir sakinleştirir,  bir hafiflik verir insana; ne güzeldir o huzur.

Sütlü tatlılar renginden kazanır bir kere, beyaz tonları öyle göz yormaz ağır şerbet olmaz yedikten sonra ağızda bir tabaka bırakmaz, serinlik vardır, sütlü tatlılar yazı da kışı da eşit yaşatır insana. Tadıyla serinletiyorsa yazı; rengiyle beyazsa kışı.

Canım fena halde sütlü bir tatlı istiyor ama hangisi bilemedim.

Aa bu arada tatlının sunumu da önemli cam kaselerde kadehlerde uzun tatlı kaşıklarıyla ya da orijinal eski zaman antikalarıyla ya da ya da ;değişik bardaklarda...

Havada kalsın yazım şu an tatlı isteğimi durduramadığım gibi bitmesin bu yazı da aklınızda devam etsin birilerini mutfağa yöneltsin birilerini de pastaneye...