Misafirim gelsin hemen Türk kahvesi yaparım. Sohbeti ayrı olur tabii. Hele de bizim kızlar gelsin aman ne fallar ne saçmalıklar. Bir de anlıyormuşuz gibi bakıyoruz. Eve gidince annemin komşuları da ben faldan anlıyorum diye beraber kahve içince kapatıyorlar hemen. Yalan halbuki. Ama atması tutması onun sohbeti gerçekten başka. Eğleniyoruz bir kere. Terapi gibi bişi.
Türk kahvesi demişken eskiden içmezdim de sevmezdim de. Okul hayatı bitip iş hayatı başlayınca bir kahve merakım çıktı ortaya. Bir de aman allahım o Paşabahçe beni benden alıyor bütün kahve fincanlarını alacağım o olacak. Şu arada Karaca değişik takımlar çıkardı. Ben de takipteyim. Bir aydan fazladır uğramadım Paşabahçeye bak meraklandım şimdi. Neyse ben bir Türk kahvesi yapayım yanında da incirli lokum...
Eminönü'ndeki Kurukahveci Mehmet Efendi ile ilgili yazacağım bak söz. Bir de Cunda Adası'ndaki Taş Kahve ile ilgili yazacağım. Ama daha sonra...Şimdilik bu yaz çektiğim bir foto...
Taş Kahve bir başka. Deneyin mutlaka!